
Na podsumowanie tej historii przedstawiam subiektywny bilans zalet oraz wad prowadzenia sklepu opartego o dropshipping:
PLUSY
- spory wyb贸r hurtowni, kt贸re oferuj膮 taki model wsp贸艂pracy lub godz膮 si臋 na niego
- gotowe platformy, kt贸re dysponuj膮 nie tylko atrakcyjnymi szablonami, ale tak偶e ofertami hurtowni z mo偶liwo艣ci膮 pod艂膮czenia ich asortymentu za pomoc膮 pliku XML (sky-shop.pl, redcart.pl itp.)
- brak konieczno艣ci inwestowania w towar
- brak konieczno艣ci inwestowania w magazynowanie
- szybkie “zatowarowanie” dzi臋ki integracji z plikiem XML hurtownih
- brak konieczno艣ci posiadania do艣wiadczenia w handlu i prowadzeniu sklepu internetowego (nie trzeba mie膰 umiej臋tno艣ci w zakresie budowania strony)
- mo偶liwo艣膰 bezp艂atnego testowania produkt贸w.
MINUSY
- du偶a konkurencja – mo偶emy by膰 pewni, 偶e je艣li korzystamy z gotowej listy dystrybutor贸w, to ma j膮 w swojej ofercie jeszcze wiele, wiele sklep贸w
- koszty zwi膮zane z utrzymaniem platformy sklepowej oraz聽 op艂aty za integracje z hurtowniami (nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 na to, czy podane ceny s膮 op艂atami netto czy brutto, czy s膮 to op艂aty miesi臋czne czy roczne i jak wygl膮da kwestia odnowienia po roku czasu)
- ryzyko b艂臋du w integracji z magazynem dostawcy (mo偶e si臋 okaza膰, 偶e nawet mimo integracji oferty za pomoc膮 pliku XML stan ten mo偶e si臋 nie zgadza膰)
- relatywnie niskie zyski – otrzymujemy X% od warto艣ci sprzeda偶y. Wysoko艣膰 mar偶y jest ustalana z dystrybutorem. Wynosi zazwyczaj oko艂o 20-30% od ceny produktu
- dylemat z ustaleniem stawek za przesy艂k臋 (w przypadku korzystania z ofert kilku hurtowni istnieje ryzyko, 偶e klient zakupi produkty od ka偶dej z nich. W贸wczas albo bierzemy koszty przesy艂ek “na klat臋” albo przenosimy je na klienta, co mo偶e go zniech臋ci膰 do podj臋cia zakupu)
- uzale偶nienie od dystrybutora w zakresie terminowo艣ci wysy艂ek oraz rozpatrywania reklamacji.
Jak wida膰, za pozornie 艂atwym sposobem na zarabianie pieni臋dzy czyha sporo pu艂apek. Jak ich unikn膮膰? Przede wszystkim dobrze wszystko przemy艣le膰 i opracowa膰 strategi臋 dzia艂ania. Wybra膰 platform臋 z pakietem, kt贸ry b臋dzie dostosowany do potrzeb sklepu, nie ogranicza膰 si臋 tylko ze wzgl臋du na cen臋, ale r贸wnie偶 nie rzuca膰 si臋 na ten najwy偶szy, z kt贸rego funkcji nie b臋dziemy korzysta膰. Ustali膰 z dostawc膮 kwestie zwi膮zane z reklamacjami, terminami przesy艂ek oraz wymian膮 informacji. Dob贸r ciekawych i jako艣ciowo dobrych produkt贸w, zadbanie o atrakcyjn膮 ich prezentacj臋 oraz reklam臋, kt贸ra pozwoli si臋 wyr贸偶ni膰 mo偶e sprawi膰, 偶e sklep prowadzony na zasadzie dropshippingu stanie si臋 dobrze prosperuj膮cym i dochodowym biznesem.